نواقص رژیم صهیونیستی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نواقص رژیم صهیونیستی
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 568
نویسنده : حسین

پایگاه اینترنتی آتلانتیک 12 آگوست 2012 (22 مرداد) در مقاله‌ای به پیامدهای منفی حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: سردبیر روزنامه هاآرتص نوشته است به‌نظر می‌رسد جهان این موضوع را که اسرائیل به‌زودی به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند، پذیرفته است. به‌طور واضح، دولت اوباما نیز معتقد است اسرائیل به تحقق فوری این هدف نزدیک شده است.
در ادامه مقاله آمده است: به هر حال، حمله اسرائیل پیامدهایی خواهد داشت که عبارتند از: 1- مردم بی‌گناه کشته خواهند شد. کاملاً محتمل است که حمله محدود اسرائیل می‌تواند به کشته شدن مردم بی‌گناه بینجامد و حمله تلافی‌جویانه ایران نیز به کشته‌شدن مردم بی‌گناه اسرائیل بینجامد. 2- نیروی هوایی اسرائیل بسیار ماهر و شجاع است؛ اما از ظرفیت‌هایی شبیه نیروی هوایی آمریکا برخوردار نیست. خطراتی مانند سقوط هواپیماهای اسرائیل و کشته و دستگیر شدن خلبان‌های آن‌ها وجود دارد. 3- در صورتی که حمله اسرائیل با موفقیت صورت گیرد، تنها برنامه هسته‌ای ایران به تأخیر می‌افتد و حتی ممکن است روند پیشرفت آن را تسریع کند. هر‌گونه حمله پیشگیرانه اسرائیل این موضوع را در ذهن ایرانی‌ها حتی غیرایرانی‌ها یا مخالفان رژیم ایران تداعی می‌کند که این کشور برای محافظت از خود به تسلیحات هسته‌ای نیاز دارد. 4- حمله اسرائیل ممکن است به برانگیخته شدن موجی از احساس همدلی در میان عرب‌های سنی در خاورمیانه بینجامد.
در پایان مقاله آمده است: حمله اسرائیل سه پیامد منفی دیگر نیز خواهد داشت. 1- حمله اسرائیل به ایران می‌تواند جنگی فراگیر و بی‌پایان در پی داشته باشد و شرایط به‌گونه‌ای وحشتناک رقم خواهد خورد. 2- چنین حمله‌ای فاجعه‌ای برای روابط اسرائیل و آمریکا خواهد بود. در حال حاضر، در میان جامعه آمریکا همدلی چندانی با ایران وجود ندارد. در صورت حمله اسرائیل، ایرانی‌ها اهداف آمریکا را مورد حمله قرار خواهند داد که سبب می‌شود جامعه آمریکا به‌دلیل اینکه اسرائیل سبب بروز این واکنش از سوی ایران شده است، نسبت به اسرائیل رویکرد منفی پیدا می‌کند و 3- رئیس‌جمهور کنونی ایران در مورد جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران موضعی بسیار جدی دارد. به نظر می‌رسد او در نهایت، به توسل به زور مجبور می‌شود تا از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. در صورتی که اسرائیل به طور یکجانبه علیه ایران اقدام کند، موقعیت اوباما به‌شدت تضعیف می‌شود. بار دیگر ذکر این نکته ضروری است که حمله اسرائیل در نهایت شرایطی برای تسریع برنامه هسته‌ای ایران فراهم می‌کند.


تحلیل‌ها: اگرچه محور یادداشت این پایگاه اینترنتی، حمله رژیم صهیونیستی به ایران است؛ اما در خلال تحلیل و در پایان آن، مدام به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد و با زبان تحلیل به این رژیم گوشزد می‌کند که چنین حمله احتمالی، قطعاً به ضرر رژیم صهیونیستی است و حتی می‌تواند وضعیت را بیش از این به‌نفع ایران تغییر دهد.




:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: نواقص رژیم اشغالگر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: